Ammunta

Yhdistys järjestää jäsenilleen ampumatoimintaa joka keskittyy pääasiassa Suvipielisen ampumaradalle.

Järjestämme Suvipielisellä 2024 kesäkaudella ohjattuja harjoituksia 2-3 kertaa viikossa ja talvikaudella harjoituksia järjestetään kysynnän mukaan. Kesäkaudella maanantaisin harjoitellaan tarkkuusammuntaa pistoolilla, tiistaisin pienoiskiväärillä ja vapaapistoolilla 50 m matkalta. Ohjatuista harjoituksista ilmoitetaan yhdistyksen tapahtumakalenterissa sekä WhatsApp -ryhmässä. Muulloin rata on käytettävissä omatoimiseen harjoitteluun.

E-H Reserviläispiirien muiden jäsenyhdistysten jäsenet ovat tervetulleita mukaan harjoittelemaan maksamalla ratamaksun (10€ kerta/36€ vuosi).

Ratamaksujen sekä ampumakertojen maksamiseen voi käyttää Edenred, Smartum ja ePassi sovelluksia.

SUVIPIELISEN AMPUMARADAN JÄRJESTYSSÄÄNTÖ

Yhdistyksemme tarjoaa jäsenilleen myös mahdollisuuksia kivääri- ja pistoolilajien harjoitteluun yhteistyössä Etelä-Hämeen Reserviläispiirin kanssa Hätilän ja Parolannummen ampumaratojen vakiovuoroilla. Harjoituksista ilmoitetaan E-H Reseviläispiirin WhatsApp -ryhmissä.

Yhdistyksen pistoolit, pienoiskiväärit sekä perinnekivääri ovat käytettävissä ohjatuissa harjoituksissa. Perimme ampumakerrasta maksun jonka suuruus määräytyy aseen ja patruunatarpeen sekä jäsenyyden mukaisesti. Yhdistyksen aseiden käyttö on maksutonta jäsenen käyttäessä itse hankkimiaan patruunoita.

Yhdistys toimii järjestävänä seurana Etelä-Hämeen reserviläispiirien perinnekiväärikilpailulle keväisin ja pistooliampumajuoksukilpailulle kesäisin. Lisäksi yhdistys järjestää kesäisin vapaamuotoisen ampumaviikonlopun ja 150m 3×10 laukauksen perinnekiväärikilpailun Tarusjärven harjoitusalueella Padasjoella.

Yhdistyksemme on koonnut ohjeita ampumaharrastuksen aloittamisesta, harjoitusmahdollisuuksista sekä aselupien hankinnasta.

Ohjeita ampupmaharrastuksen aloittamiseen

Yhdistyksemme on asettanut poliisin hyväksymiä ampuma-asekouluttajia, jotka opastavat jäseniä edellä mainituissa asiossa ja kirjoittavat aselupien hankinnassa tarvittavia harrastustodistuksia.

Tervetuloa mukaan ampumatoimintaan!

Antti Heikkinen