Jäsenyys

Yhdistyksen varsinaiseksi jäseneksi voi hakeutua maanpuolustuksesta ja reserviläistoiminnasta kiinnostunut henkilö.

Yhdistyksen nimi on osa perinnetta ja nimestään huolimatta suoritettua varusmiespalvelusta tai aliupseerin arvoa ei vaadita. Johtokunta käsittelee jäsenhakemukset kuukausikokouksissaan ja valituille jäsenille lähetetään valinnasta ilmoitus sähköpostitse.

Ote yhdistyksen säännöistä: 4 § Jäsenyyttä koskevat määräykset

Yhdistyksen varsinaiseksi jäseneksi tai kannattavaksi jäseneksi voi päästä varusmiespalveluksen suorittanut henkilö tai henkilö, jonka yhdistyksen johtokunta jäseneksi hyväksyy. Yhdistykseen voi päästä lahjoittajana tai kannattajajäsenenä myös henkilö tai oikeuskelpoinen yhteisö, jonka johtokunta sellaiseksi hyväksyy. Lahjoittaja- ja kannattajajäsenillä ei ole äänioikeutta yhdistyksen kokouksissa.

Yhdistyksemme varsinaisen jäsenen jäsenmaksu vuodelle 2024 on 50,00€. Jäsenmaksu jakaantuu seuraavasti:

• Reserviläisliiton osuus 14,50€
    • Reserviläinen -lehti 10,00€
  • Etelä-Hämeen Reseriviläispiiri ry:n osuus 10€
    • Etelä-Hämeen Ilves -lehti 4,50€
  • Hämeenlinnan Reserviläiset-Aliupseerit ry:n osuus 11€

Yhdistyksen jäseneksi tullaan liittymällä Reserviläisliittoon. Jäsenhakemuksen voit tehdä allaolevasta linkistä.

Liity jäseneksi

Täyttäessäsi lomaketta valitse kolmannella välilehdellä yhdistykseksi HÄMEENLINNAN RESERVILÄISET – ALIUPSEERIT RY.

HUOM!! Mikäli haluat liittyä kannattajajäseneksi (perheenjäsen ilman lehtitilausta) tai mikäli lomakkeen täyttäminen ei onnistu (esim. alaikäinen haluaa liittyä kannattajajäseneksi) ota yhteyttä puheenjohtajaan.

Yhdistyksen johtokunta käsittelee Reserviläisliiton jäsenhakemuksesi ja hyväksyy tai hylkää sen. Mikäli hylkäävää ilmoitusta ei tule, jäsenyys katsotaan hyväksytyksi ja asianomaiselle henkilölle lähetetään jäsenmaksulasku.