12.8.2022

Etelä-Hämeen reserviläispiirien Pistooliampumajuoksu – mestaruuskilpailut kisattiin Suvipielisellä

Pistooliampumajuoksun Etelä-Hämeen reserviläispiirien mestaruuksista kamppailtiin 10.8.2022 mukavan kesäisissä olosuhteissa Suvipielisen maastoissa. Hämeenlinnan Reserviläiset – Aliupseerit ry:n ja Hämeenlinnan Seudun Reservinupseerikerho ry:n järjestämään kilpailuun osallistui 21 kilpailijaa yhdeksästä yhdistyksestä. Mukana oli myös muutamia uusia kilpailijoita.  Kilpailun johtajana toimi Erkki Lintulahti, ammunnan johtajana Antti Heikkinen, ratamestarina Ari Jauhianen ja tulospalvelusta ja kilpailukansliasta vastasi Timo Mörsky. Lisäksi järjestelyissä ja toimitsijoina avusti ahkeraa talkooväkeä.

Ilmoittautumisen jälkeen kilpailijoille oli varattu mahdollisuus aseiden kohdistamiseen. Itse kilpailu avattiin lipunnostolla jota seurasi kilpailunjohtajan tervehdyssanat sekä ammunnanjohtajan puhuttelu kilpailujärjestelyistä, sekä erityisesti ammunnan turvallisesta suorittamisesta. Kymppitien siltaremonttien aiheuttamasta ruuhkasta johtuen osa kilpailijoista pääsi paikalle hieman myöhässä ja tästä johtuen kilpailulähtö päätettiin suorittamaan n 15 minuuttia myöhässä. Kaksi kilpailijaa saateltiin matkalle jälkilähdössä.

Vielä viimehetken kohdistukset ennen kilpailua

Kilpailu avattiin lipunnostolla

Kilpailijat valmiina lähtöön

Kilpailussa sarjoissa H-H50 juostiin kaksi kertaa noin kahden kilometrin pituinen soratielle je metsäpolulle merkitty rata ja muissa sarjoissa toisella kierroksella juostiin lyhyempi kierros kokonaismatkan ollessa noin 2,6 km. Molempien kierrosten jälkeen ammuttiin 5 laukauksen kilpasarja 25 metrin matkalta.

Ratamestari oli muuttanut radan maasto-osuutta hieman aikaisempiin vuosiin verrattuna joten ensimmäinen kierros vaati myös hieman tarkkuutta. Kaikki osallistujat selvittivät kuitenkin radan ongelmitta ja saapuivat vuorollaan ammuntaan. Ampumasuoritukset onnistuivat sujuvasti, tarkasti ja turvallisesti.

Kilpailusuorituksen jälkeen kilpailijat pääsivät, tulosten laskemista odotellessaan, nauttimaan rantasaunan lämmösta, Suvipielisen vielä niin lämpimistä uimavesistä ja buffetin antimista. Koska kaikki kilpailijat saatiin mahtumaan yhteen lähtöön, valmistui myös virallinen tuloslasenta ripeästi. Toki muutama pieni korjaus tarvittiin ennen kuin päästiin palkitsemaan osallistujat.

Tulokset saatiin laskettua ripeästi. Muutamia korjauksia tarvittiin ennen lopullisten tulosten julistamista.

Palkinnot luovutti kilpailunjohtaja Erkki Lintulahti tuloslaskennasta vastanneen Timo Mörskyn julistaessa tulokset.

Kilpailunjohtaja Erkki Lintulahti palksemassa naisten sarjan voittajaa Katja Koivulahtea.

Tulostason todettiin olevan niin hyvä että niillä olisi yltänyt jo mukaville tulosille myös Reserviläisurheiluliiton toukokuussa järjestetyissä valtakunnallisissa kilpailuissa. Ehkäpä saamme tulevaisuudessa joukkueen kilpailuun tulevaisuudessa? Kilpailun johtaja kiitti kilpailijoita hienoista kilpailusuorituksista ja toivotti kaikki tervetulleiksi kilpailemaan taas ensivuoden Elokuussa Suvipieliselle.

TULOKSET